Opinie i porównywarki cen produktów w internecie

Od kiedy tylko rozkwitł handel w internecie, wszyscy starali się na tym zarobić na różne sposoby. Ci którzy nie sprzedawali sami tworzyli narzędzia dla sprzedających i kupujących. Tak powstały dziesiątki portali porównujących, opiniujących itp. Co są one dziś warte? Jaka jest ich przyszłość?

Dziś przyłapuje się na tym, że kupując jakąkolwiek rzecz najpierw szukam o niej w internecie opinii. Czy słusznie nie wiem, ale nauczyło mnie to, że wielu przykrości można w ten sposób uniknąć. Oczywistym jest, że producenci dbają o dobry wizerunek swoich produktów i na dedykowanych opiniowaniu stronach negatywne opinie są często usuwane. Każda firma ma też pracowników monitorujących inne witryny. W miarę obiektywne są niezależne fora, choć i tam czasami pojawia się mała cenzura.

Porównywarki cen w sklepach internetowych to zmora każdego handlowca. A już na pewno każdego początkującego handlowca. Czy warto promować się już od pierwszych dni prowadzenia sklepu w porównywarce? ZDECYDOWANIE NIE!!! To stracone pieniądze. Przysporzą ruchu w sklepie, ale nie zakupów. Chyba, że każdy produkt mamy najtaniej na rynku. Odradzam to swoim klientom, są znacznie lepsze i tańsze metody podniesienia sprzedaży.

Przyszłość porównywarek jest dla mnie trudna do przewidzenia. Zobaczymy co czas pokaże.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *