Jak najskuteczniej dotrzeć do klienta

Jak najskuteczniej dotrzeć do klienta.

Wielu z nas z lekkim niedowierzaniem (delikatnie mówiąc) patrzy na kogoś kto proponuje stosunkowo niedrogi i łatwo mierzalny sposób dotarcia do klienta i to nawet nie w całej Polsce a nawet na świecie. Zawsze do takich pomysłów podchodzimy sceptycznie, i długo zastanawiamy się czy skorzystać z takiej metody reklamy.
Okazuje się jednak, iż taki sposób na dotarcie do wyselekcjonowanego jest możliwy poprzez Internet, najskuteczniejsze obecnie medium. Jak kiedyś na swoich stronach pisała Rzeczpospolita: „Za ok. 400 tys. zł można zorganizować dwutygodniową kampanię obejmującą komunikatory, główne strony portali i społeczności, w których ta grupa się obraca.” Może i dla części z nas jest to wygórowana kwota, ale jeżeli porównamy ją na przykład z kilkunastosekundową reklamą w telewizji w porze największej oglądalności, której cena waha się w granicach od ok. 50 do ok. 100 tys. to z pewnością wybierzemy dwutygodniową reklamę w Internecie (kierowaną praktycznie w 100% do naszych potencjalnych klientów), zamiast kilkunastosekundowej reklamy w telewizji (kierowanej do wszystkich ludzi).
Internet pozwala precyzyjniej zaplanować wydatki a skuteczność reklamy jest łatwa do zmierzenia.
Jeżeli chcemy reklamować się w Sieci, ważne jest aby wybrać odpowiednią firmę oferującą usługi kampanii reklamowych. Duże witryny same oferują klientom opracowywanie reklam, jak gotowe kreatory reklam, dlatego też warto taką pracę wykonać samemu, oszczędzając sporą sumę pieniędzy.
Reklama Internecie jest szczególnie konieczna jeżeli chcemy dotrzeć do ludzi młodych, dla których Internet jest podstawowym źródłem informacji.

Reklamując się w Internecie mamy do wyboru między innymi:

– reklamę w wyszukiwarkach internetowych (chodzi tutaj głównie o najpopularniejszą wyszukiwarkę, czyli Google). Jest to najbardziej przyszłościowy typ reklamy. Zasada jej działania polega na tym aby internauta wpisując hasło klimatyzatory znalazł obok wyników wyszukiwania wyłącznie reklamy firm sprzedających oraz montujących klimatyzatory, a nie na przykład handlujące torbami ekologicznymi. Tym samym reklama zleceniodawcy trafia do określonych a nie przypadkowych odbiorców.
– reklamę graficzną, czyli między innymi bannery reklamowe, pop-upy, czyli okienka wyskakujące po uruchomieniu określonej strony, różnorakie reklama wideo itd. Jest to obecnie również bardzo popularna forma reklamy.
– newslettery i e-maile rozsyłane do potencjalnych klientów drogą elektroniczną. Zawierają one między innymi informacje o nowych produktach, promocji, bądź też zmianie adresy firmy itd.

Zdaniem dyrektora generalnego IAB Polska, każdy rodzaj działalności potrzebuje innych form na różnych etapach kampanii marketingowej. W celu zbudowania świadomości marki najlepsze są formy graficzne i wideo, dla podtrzymywania relacji z klientem i sprzedaży – e-mail marketing, a reklama w wyszukiwarkach będzie najskuteczniejsza, by pozyskać klientów, którzy szukają w Internecie konkretnego produktu lub usługi.

Analiza, analiza i jeszcze raz analiza!

Handlując towarem na straganie w otoczeniu innych stoisk łatwo jest analizować poczynania konkurencji i przychodzi to wręcz naturalnie. Podobnie jest ze zwykłymi sklepami. Jednak sprawa ma się zupełnie inaczej w internecie.
Przede wszystkim część osób traci instynkt, czy wręcz odruch spoglądania na konkurencję. Tymczasem już przygotowanie naszej strony trzeba KONIECZNIE oprzeć o analizę witryn konkurencyjnych.
Wkroczenie z nową ofertą na rynek to jak wejście dziecka do piaskownicy, w której już bawią się inne dzieci. Musi ono pomału wypracować swoją pozycję i dostosować się do panujących już reguł. Wszelkie niewłaściwe zachowania wykluczą je z tej niewielkiej, ale bądź co bądź, społeczności.
Jednak baczne przyglądanie się konkurencji podczas rozpoczynania handlu to dopiero początek. Regularne sprawdzanie jej poczynań powinno nam towarzyszyć przez cały czas prowadzenia działalności.

Dobry handlowiec.

Dobry handlowiec to przede wszystkim ktoś, kto zdaje sobie sprawę z oczywistego faktu, iż nie sprzedaje takich artykułów jak samochód, a rozwiązanie pod tytułem „ jak sprawnie przemieszczać się” oraz jak robić to sprawnie , komfortowo, i z maksymalnie dużym poczuciem prestiżu.
Stąd będąc na przykład dealerem samochodów marki Audi, nie będzie tłumaczył klientowi iż te samochody posiadają 4 koła i sprawny silnik, a istotniejszym faktem będzie dla klienta to iż znaczny procent europejczyków zdecydowało się na samochody tej marki, czyli wysoki prestiż marki, popularność, trwałość, rozpoznawalność samej marki, co buduje nasz wizerunek w społeczeństwie.
Oczywiście dobry handlowiec powoła się na statystyki które mówią o niskiej awaryjności , czyli wydając pieniądze na Audi kupuje spokój, oraz pewność iż każda podróż zakończy się dotarciem do celu.
Namawiając klienta na poniesienie wyższych kosztów zakupu, zapewnia gwarancje , iż otrzymuje towar którego wartość długo utrzymuje się na niewiele niższym poziomie. Reasumując , wydając ciężko zarobione często pieniądze, nie kupujemy samego produktu, a rozwiązania które pomagają nam żyć bardziej komfortowo, ciekawiej, bez obaw o skutki których nie akceptowalibyśmy, i o tym wszystkim powinien wiedzieć dobry handlowiec.