Dobre praktyki dotyczące dokonywania oceny pracowników

Dobre praktyki dotyczące dokonywania oceny pracowników.

Wytyczne podejmowania kolejnych kroków w czasie dokonywania oceny pracowniczej (opierając się o praktyczne wytyczne) jest niezwykle ważnym fundamentem całego układu metod i technik oceniania pracowników. Wpływa to na efektywne przeprowadzenie procesu oceny i uzyskaniu określonych, zdefiniowanych wcześniej rezultatów. Samo  określenie reguł, w ramach których ocenianie pracowników zostanie przeprowadzany nie jest jedynym środkiem do osiągnięcia zamierzonych efektów. Ważne jest  ciągłe działanie w ramach przyjętych zasad.
Podstawowe wytyczne dotyczące dokonywania oceny pracowników są następujące:
– Działanie odnosząc się do początkowo założonych, średnioterminowych celów; diagnozowanie efektów pracy pracowników nie może być  działaniem jednorazowym
– Realne i ciągłe wykorzystanie efektów procesu oceniania w realizowanej strategii personalnej firmy
– Wykorzystywanie wspólnych warunków oceny pracowniczej wobec wszystkich członków personelu
– Wykorzystywanie parametrów kreujących możliwość prezentacji sumarycznych wyników w poszczególnych kategoriach zatrudnionych
Różnorodność obszarów, w oparciu o które diagnozowana jest efektywność pracy
– Stosowanie jednakowych warunków warunków  na przestrzeni określonego przedziału czasu
– Uruchamianie kolejnej oceny pracowników w określonych przedziałach czasowych
– Powiązanie diagnozy efektów pracy z innymi etapami ZZL
– Działanie według ściśle zdefiniowanej metody mierzenia efektów pracy
– Dokonywanie diagnozy efektywności pracy przez profesjonalnie wybrane osoby
– Możliwość analizowania efektów diagnozy na przestrzeni czasu
Uważam, że przedstawione zasady są nieskomplikowane do wykorzystania w praktyce oraz dają niezwykle pozytywne wyniki.